Flere virksomheder har fået øjnene op for business intelligence – for at kunne reagere hurtigere og følge med eller helt overgå konkurrencen. Vi fortsætter med anden og sidste del af vores føljeton om de myter, der bremser virksomheder og det store potentiale der er i at få BI inkorporeret som en fast del i hverdagen.
Flere virksomheder har fået øjnene op for business intelligence – for at kunne reagere hurtigere og følge med eller helt overgå konkurrencen. Alligevel er der stadig nogle myter om BI, der får mange til at tøve med at kaste sig ud i disciplinen. Vi har taget et nærmere kig på et par af dem.
Forskning i hjemmearbejde: Digitalisering skaber tillid til medarbejdere under COVID-19.
Vi har tidligere skrevet om fordelene ved at omdanne din data til indsigter, som du kan handle på. Her er en række af blogindlæg, der viser, hvordan du kan bruge business intelligence værktøjer til at forbedre resultaterne i din salg-, marketing/kundeservice-, projektledelse-, produktion- og økonomi-afdeling.
Tid er penge og økonomiafdelingen udgør en central livsnerve i enhver virksomhed. Men hånden på hjertet – hvis din afdeling røg en tur under luppen – kunne der så ikke effektiveres en smule?
BI i din produktions- og lagerhal gør det muligt at forvandle din data til en klar konkurrencefordel, fordi du får et bedre overblik over din produktionsvirksomhed fra top til bund i realtid.
Driver du en projektorienteret virksomhed? BI er nemlig ikke kun til at analysere din virksomheds salg eller regnskab. I det her indlæg disker vi op med fire afgørende måder til, hvordan du forbedrer projektledelsen.
Business Intelligence er ikke kun for store virksomheder. Men hvad indebærer en BI-proces egentlig? Og hvordan kommer du i gang? Læs med her og bliv klogere på, hvordan du bruger dataanalyser til at optimere din forretning.
God kommunikation skal segmenteres og målrettes – og det starter altså med god datakvalitet. Datadrevet markedsføring giver dig nemlig de optimale forhold for at møde din kunde på rette tid og sted med det helt rigtige budskab.
Med et BI salgsdashboard har du det fulde overblik til at overvåge og forbedre den samlede performance, optimere kundeservicen, spotte nye muligheder og identificere hvilke salgsteknikker, der fungerer.
Ikke helt overbevist endnu? Så læs de tre grunde her til hvordan en BI-løsning optimerer dit salg.