Jpbc udfører plade- og rørbearbejdning i underentreprise til industrien. Med Virkplans løsning kan de få de oversigter og rapporter, de ønsker.
Om Virksomheden
jpbc er en metalvirksomhed, som arbejder med plade- og rørarbejde. De har været på markedet i knap 40 år og har domicil i Rødkærsbro. I september 2024 fik de Virkplans BI løsning. Det sparer dem enorme mængder tid - tid som de før brugte på manuelle processer og samkøring af systemer, for at kunne trække rapporter ud.
Jpbc er Nova-C kunde og har C5 som økonomisystem. CFO, Elise Thorsen fortæller: ”Virkplans BI løsning har givet et kæmpe løft for os. Vi har nu rapporter, som omfatter alt fra forventet omsætning til produktionsplanlægning, salgsstatus og meget mere som opdateres flere gange dagligt. Før skulle organisationen vente på, at jeg havde tid til at trække alle de ønskede rapporter ud, og det var enten en gang om ugen eller ved månedsafslutning. Nu kan de selv gå ind i systemet og aflæse de data, de ønsker.”
Med Virkplans BI løsning kan jpbc se deres forventede omsætning f.eks. pr. uge, pr. måned eller, hvad der nu ønskes. Løsningen samler nemlig både data om fakturerede ordrer og ordrer, der er leveret eller på vej til at blive leveret, men ikke faktureret ”Det er et kæmpe plus for os, at vi hele tiden kan følge økonomien så nøje. Før brugte jeg 1,5 – 2 timer hver uge på at generere de data, som systemet nu helt automatisk genererer to gange om dagen. Vi sparer enorme mængder tid, som vi kan bruge på andre vigtige opgaver. Man kan godt sige, at vi kan drive virksomheden mere intelligent nu, fordi vi hele tiden har et opdateret datagrundlag” fortsætter Elise Thorsen.
Jpbc udfører plade- og rørbearbejdning i underentreprise til industrien. Med Virkplans løsning kan de få de oversigter og rapporter, de ønsker. Sælgerne kan bl.a. se, hvilke kunder, der er åbenstående tilbud hos, produktionschefen kan se, hvad der skal leveres samme dag og resten af ugen, HR-chefen kan se sygefravær og typen af sygefravær. Salg og ledelse kan se, hvilke reklamationer der er, og hvad der reklameres over, og ledelsen har hele tiden et overblik over virksomhedens finansielle situation.
”Jeg synes, at Virkplan leverer en ekstraordinær god service. Hvis vi ringer med en problemstilling, får vi svar samme dag eller senest dagen efter, og de forstår vores forretning. Vi føler ikke, at vi taler med en IT-specialist men med en, der forstår vores forretning og hverdag. Det er et stort plus. Jeg vil i det hele taget sige, at de holder, hvad de lover. Vi blev lovet at blive holdt i hånden til systemet virkede, og det er vi blevet, og jeg synes, at vi meget hurtigt har fået alle de benefits, vi blev lovet. Vi er super tilfredse.”