Admin
Brugerrettigheder i portalen
"Admin" er kun synligt for Company admins. Det er her, du opretter brugere og grupper.
Er du company admin er det dig, der kan administrere de andre brugeres rettigheder og adgange.
Virkplan vil ved support-tickets henvise til virksomhedens Company admin for tilretning af rettigheder på de enkelte brugere. Virkplan vil altid være behjælpelig med at rette og ændre tilladelser, men vi henviser til godkendelse hos Company admin først.
For RLS indstillinger kontakt Virkplan.
Ønsker man en grundigere indføring til brugerrettigheder, kan man altid kontakte Virkplan på kontakt@virkplan.dk
Admin modulet består af nedenstående undermenuer.
Det er her, du kan oprette nye grupper. Når du opretter en gruppe, angiver du tilladelserne for gruppen, rapportadgange, og du kan vælge, om brugere er medlemmer eller gruppeadministratorer.
Her opretter du nye brugere, indstiller tilladelserne for brugerne og vælger brugerens rolle. Tilføj funktioner, gruppemedlemskaber og rapportadgange. Brugeren skal være oprettet, før der sættes tilladelser i "Projects".
Man kan også give tilladelser til brugerne via features. Disse features vil kun kunne til - og fravælges, hvis de ligeledes er slået til på virksomhedens "Company". Dette aftales med Virkplan.
BEMÆRK – "Højere" tilladelser på en bruger eller i gruppen tilsidesætter, hvad en bruger ellers får af rettigheder, og rettigheder på bruger og gruppe skal ses som komplementære til hinanden.
Konfigurering af rapportadgang. Her giver du grupper adgang til specifikke rapporter. Du vælger en rapport og vælger, hvordan gruppeadgangen skal være.
Konfigurer webstedsadgang. Giv brugere og grupper adgang til bestemte websteder.
Konfigurer importadgang. Konfigurer, hvilke brugere og grupper der må uploade filer.
Dette er dokumentbiblioteket for masterdokumenter.
En fælles rapport som viser brugen i Virkplan portalen for dit company. Alle Companyadmins har adgang og Portal Usage vil ligge under Admin. Members vil kunne se den som et menupunkt for sig selv, hvis man som member bruger har fået adgang. Dette gives via en feature på brugeren.
Det er her du konfigurerer triggere, tags og Area fields.
En automatisk trigger Virkplan kan sætte op til at kalde en funktion, når en opgave er udført. F.eks. sende en e-mail til en bestemt person, når opgaven er udført.
Her kan du tilføje et tag til en opgave. Når tag er oprettet, kan tagget tilføjes i "tags" på opgaver. F.eks. til brug for virksomheder, der ønsker at se, hvilken afdeling der har ansvaret for en opgave eller for andre anvendelser. Tags vises i opgavelisten som en kolonne, som du kan filtrere på.
Projekt area fields vil blive vist i projekt “overview”. Konfigurer Area fields som tekst, dropdown, dropdown multivalg, adresse eller efter URL fra en virksomhedscentral. Det kan være kundenummer, projekttype, region, kontonr. eller hvad en virksomhed nu har brug for til deres projektoverblik. Du kan tilføje så mange Area fields, som du ønsker. Area fields vises i projektlisten, og du kan filtrere på dem. Det er også muligt at se Area Fields i rapporterne. Du kan ændre rækkefølgen af Area fields. Dette vil så slå igennem på alle fremadrettede projekter, der laves.
Man kan også lave area fields på opgaver. Disse vil dog kun kunne ses på selve opgaven.
Area fields kan til - og fravælges allerede på templateniveau, således man inden man starter et nyt projekt kun udstiller de area fields, man ønsker på det givne projekt og projektets opgaver.
BEMÆRK: Sletning af Area fields kræver en oprydning fra Virkplans medarbejdere, når de er brugt på igangværende projekter og gamle projekter.
Vi sidder klar med specifikke projektskabeloner for din branche. Det er gratis, 100% uforpligtende og du får mulighed for at prøve vores platform.