Cases

Salgsplanlægningen er blevet meget nemmere

“Nu kan den enkelte sælger i realtids data gå ind og se sit eget salg, salget i hele afdelingen, salget pr. kunde og salget holdt op mod budgettet. Det giver en helt anden mulighed for at reagere hurtigt på markedsændringer” udtaler CFO i HM Systems A/S, Torsten Nyvang Olsson.

Mulighed for at reagere hurtigt på markedsændringer

HM Systems er den førende producent af standardprodukter og kundetilpassede løsninger til produktidentifikation. De har markedets bredeste og mest alsidige produktprogram inden for industriel etikettering og mærkning, etiketprintere og software-/dataopsamlingsløsninger.

Der er som i mange andre virksomheder et stort pres fra organisationen på at få salgsrapporter, der viser salgsnøgletal. Derfor valgte HM Systems Virkplan forretningsplatform. Værktøjet/dashboardet kan tilgås af alle medarbejdere i salget og skabe det overblik, der ønskes.

Øget salg og omsætning

 Og Torsten Nyvang Olsson fortsætter: ”I det nye værktøj som reelt er en rapport, der vises i et dashboard kan alle sælgere og vores salgschef løbende få den viden, de har brug for i forhold til at planlægge salget. Sælgeren kan se, hvis en kunde ikke har aftaget den mængde, de plejer eller omvendt har aftaget mere end de plejer, og det er vigtig viden ift. at agere professionelt og klogt i markedet. På sigt forventer vi et større salg med den nye indsigt.”

I Millpart kan de altså nu følge alt fra ordreflows, lager og specifikke omkostninger til materialedisponering og produktionsoutput, time for time uden selv at gøre nogen indsats. Det skaber ikke kun tidsbesparelser men også et bedre og letforståeligt overblik, som både ledelsen såvel som økonomi- og planlægningspersonale kan bruge til at træffe bedre strategiske beslutninger. Det er især relevant, når man skal være i stand til at respondere og ikke mindst følge med under omskiftelige forretningskontekster.